• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63835
+
-

فعالیت90 سامانه هوشمند ثبت تخلفات در جاده‌های کرمان

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: امسال ۱۳۴ سامانه هوشمند ثبت تخلفات رانندگی برای استان کرمان پیش‌بینی شده که در حال حاضر ۹۰ سامانه فعال است. به گزارش مهر «علی‌اکبر نصیری» افزود: با تعطیلی مدارس و از ابتدای تیرماه طرح تابستانه پلیس همراه با ۱۲۰ تیم گشتی و ۴۰۰ نفر نیرو آغاز شده و تا پایان تعطیلات تابستانی ادامه دارد. 

وی گفت: امسال ۱۳۴ سامانه هوشمند ثبت تخلفات رانندگی پیش‌بینی شده که در حال حاضر ۹۰ سامانه فعال است.  رئیس پلیس راه استان کرمان گفت: سال گذشته در همین بازه زمانی ۱۴۲ نفر در جاده‌های استان کرمان بر اثر حوادث رانندگی جان باختند؛ همچنین در همین مدت 1۱۶۵ نفر مجروح شدند و در صورتی که مقررات رانندگی را رعایت نکنیم این آمار افزایش می‌یابد.  

نصیری گفت: همشهریانی که قصد مسافرت دارند باید از ابتدای سفر بازدید وسیله نقلیه، سیستم ترمز، لاستیک‌ها و به خصوص برف‌پاک‌کن را مد نظر داشته باشند و کنترل کنند.  وی یادآور شد: رفع نقص سیستم ترمز و روشنایی حائز اهمیت است؛ همچنین در طول سفر پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز را در نظر داشته باشند چون عامل‌های اصلی تصادفات جاده‌ای محسوب می‌شوند. 

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان اظهار کرد: توجه به علائم و هشدارهای پلیس و تابلوها مخصوصاً برای کسانی که برای اولین مرتبه در جاده‌ها رانندگی می‌کنند، بسیار مهم است. 


وقوع ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها

وی افزود: عمده حوادث رانندگی سال گذشته را واژگونی خودرو با ۵۳ درصد تصادفات به خود اختصاص داده که علت اصلی آن عدم توجه به جلو بوده است. رانندگان در حین رانندگی از سرگرم شدن با وسایل صوتی و صحبت کردن با تلفن همراه و سرنشینان خودداری کنند. 

وی با بیان این‌که خستگی و خواب‌آلودگی یکی دیگر از عوامل تصادفات جاده‌ای است، گفت: طبق استانداردها هر راننده باید بعد از 2 ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه در یکی از استراحتگاه‌های بین راه استراحت کند تا خستگی ناشی از رانندگی رفع شود. 

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان بیان کرد: ۳۰ کیلومتری نزدیک شهرها جایی است که بیشترین تصادفات اتفاق می‌افتد و باید به آن توجه داشت. ۵۰ تا ۶۰ درصد حوادث در این مناطق صورت می‌گیرد.  وی با اشاره به این‌که سرعت مطمئنه متاثر از شرایط راننده، وضعیت جاده و وضعیت جوی است، گفت: سرعت مطمئنه از صفر تا سرعت مجاز است که در شرایط فوق باید آن را رعایت کنیم؛ همچنین نباید هنگام رانندگی، در طول مسیر با خودمان مسابقه بگذاریم یا با کسی درگیر شویم تا سفری ایمن داشته باشیم. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید